Stressz ellen

Sok esetben csak későn tudatosul bennünk, hogy a stressz ellen igenis tenni kell. A stressz sokkal nagyobb mértékben érinti a nőket, mert a gyengébb nem természetéből adódóan hajlamosabb arra, hogy nehezebben lépjen túl a problémákon. A stressz elleni praktikák ezért elsősorban nekik szólnak.

A továbbiakban arról lesz szó, hogyan tudjuk kezelni a stresszt, ha már része lett életünknek, és hogyan lehet megelőzni, ha eddig szerencsésen elkerült minket.

Mit tehetünk a stressz ellen?

Sajnos gyakori eset, hogy a stresszes személy különféle pótmegoldásokat vet be a stressz ellen. A dohányzás, alkohol, netán kábítószer fogyasztás a lehető legrosszabb „megoldás” ilyenkor. Csak rövid ideig érezzük úgy, hogy segítenek, viszont idővel függőséget okoznak, és más betegségek kialakulását segítik elő.

Sokkal jobb megoldás, ha megpróbálunk életvitelünkön változtatni, és legelőször is – ha eddig még nem tudtuk volna – felkutatjuk a stressz kiváltó okát. Ha nem tudjuk megszüntetni, tekintsük kihívásnak, és ne gondoljunk rá ellenségként.

A tudatos életvitel a stressz elleni küzdelem egyik alappillére. Az egészséges táplálkozás, szervezetünk megfelelő vitaminellátottsága és a rendszeres testmozgás mind-mind hatékony fegyver. Sporttevékenység végzése közben fokozódik az endorfin termelése, a negatív gondolatok pedig tovaszállnak. A rendszeres sportolás erősíti az önbizalmat, csökkenti a szorongásos tüneteket, továbbá segít megtanulni a helyes légzéstechnikát.

Régóta ismert és eredményes módszer a gyógynövények alkalmazása. A stressz ellen rendszeresen bevethető az orbáncfű, a macskagyökér, a citromfű, a komló és a kamilla. Legyünk körültekintőek, mert e növények fogyasztása mellékhatásokhoz is vezethet, ezért minden esetben kérjük ki orvosunk véleményét, ha a ezeket használnánk. A gyógynövények koncentrált formában különféle stressz elleni , gyógyhatású készítményekben is megtalálhatók.

Magnézium és a stressz

A stressz ellen magnéziumban gazdag ételek és étrendkiegészítők fogyasztásával is sokat tehet. E mikroelem fontos szerepet játszik az idegrendszer egészséges működésében. Elégtelen magnézium-bevitel esetén stressz, depresszió, izomgörcsök és anyagcserezavarok léphetnek fel.

Élelmiszereink közül elsősorban a zöld színű zöldségek, tejtermékek, halak, olajos magvak és hüvelyesek tartalmaznak nagyobb mennyiségben magnéziumot. A magnéziumigény rendszeres sporttevékenység, terhesség és szoptatás hatására jelentősen megemelkedhet.

Éljünk társasági életet

Hangulatunkra pozitív hatással van barátaink, családtagjaink közelsége. Igyekezzünk minél több időt tölteni szeretteinkkel, hiszen az érzelmi egyensúly ugyanannyira fontos, mint a testi. Építgessük társadalmi kapcsolatainkat, ismerjünk meg minél több érdekes és értékes embert!

Az önismeret fejlesztése segít a problémákat reálisan szemlélni, és megtanít arra, hogy mindig teljesíthető célt tűzzünk ki magunk elé.