Egészséges nyugalom

Sokat tehetünk egészségünkért, ha törekszünk arra, hogy életünk a lehetőségekhez képest nyugalmas keretek között folyjon. Nem is gondolnánk, hányféle testi és lelki betegséget lehet így megelőzni.

A következő sorok a nyugalomnak egészségünkre gyakorolt pozitív hatásait mutatják be. Összegyűjtöttünk néhány életviteli tanácsot, melyekkel ha tisztában vagyunk, jó úton haladunk egy egészséges és nyugodt életmód kialakítása felé.

Egészségesebbek a nyugalmas életet élők

Számos kutatás történt már ebben a témakörben, az eredmények pedig mind azt mutatják, hogy aki eleve stresszmentes környezetben él, sokkal kevésbé fenyegetik a szív-és érrendszeri betegségek, a gyomorfekély, és a többi stresszhez köthető probléma.

Hasonló kilátásaik vannak azoknak is, akik – bár a stressz jelen van életükben –  megtanulták azt kezelni, és képesek úrrá lenni rajta.

Őrizzük meg lelkünk nyugalmát

A lelki egészség sokkal kevésbé megfogható fogalom, mint a testi, ezért szinte törvényszerű, hogy a kelleténél kevesebb figyelmet fordítunk rá. Lelkünk nyugalmára hatással van a testünk egészsége is. Ép test nélkül elképzelhetetlen az ép lélek, ezért törekedjünk az egészséges életmód fortélyait elsajátítani és alkalmazni, mely az egészséges táplálkozás, rendszeres testmozgás és a megfelelő higiénia hármasából tevődik össze.

Nyugalmunk érdekében igyekezzünk elkerülni azokat a stresszhelyzeteket, melyek már túl nagy terhet rónak szervezetünkre. Teljesen stresszmentes életre igen kevés esély van, de talán nem is érdemes túlzásba vinni, és kerülni mindenféle izgalmas, ámbár veszélytelen helyzetet. Ismerjük fel idejében a szorongásos állapotot, és vizsgáljuk felül, valóban annyira tragikus-e a helyzet, amilyennek érezzük (legtöbbször felnagyítjuk a problémát). Ha önerőből nem tudunk kilábalni belőle, ne szégyelljünk orvosi segítséget kérni.

Nagyon fontos, hogy pihenjük ki magunkat éjszaka, mert a kevés alvás és az egyre nehezedő nyomás túlhajszoltságot eredményezhet.  Az elegendő mennyiségű alvás mellett szakítsunk időt az aktív pihenésre is, menjünk gyakrabban kirándulni, végezzünk kerti munkákat a szabadban.  Segíthet ellazulni a rendszeres relaxáció is. 20 perc relaxálás után úgy érezzük majd, mintha újjászülettünk volna, és újult erővel vethetjük bele magunkat a munka közepébe.

Egészséges társadalmi kapcsolatok

Lelki békénk megteremtésében nagy szerepet játszik a környezetünkhöz való viszonyunk. Járjunk gyakran társaságba, és szenteljünk elég időt a családtagjainkkal, barátainkkal való kapcsolatunk ápolására.

Legyen legalább egy olyan személy, aki meghallgat, ha el szeretnénk neki mesélni aktuális problémánkat. Ne cipeljük magunkkal a lelki terhet, mert nagyon káros hatással van egészségünkre! Mutassuk ki érzelmeinket szeretteink felé akár minden nap. Ha pozitív energiát sugárzunk környezetünk felé, nem marad el a viszonzás.